dashera

Взагалі-то dashera була (було? був?) рівно тиждень тому, але тиждень тому мене не стало про це писати…

Так от, dashera – то останній, чи навіть після-останній день циклу Наваратрі. Наваратрі – то дев’ять днів, чи то пак ночей, коли Деві приходила на землю рятувати своїх “поклонників” від демонів. Десятий день – день святкування перемоги. В цей день Рама переміг Равану (чи Равана) і повернувся додому на коронацію. На півночі Індії в цей день роблять величезні фестивалі із спалюванням опудал Равани (цього я не бачила, тільки чула), по цілій Індій танцюють Дандя – танець з паличками, а там, де були ми, в Магараштрі, селяни (і не тільки) поклоняються (роблять пуджу) своїм інструментам. Оскільки ми бути в музично-мистецькій академії, значить за командою директора всі причепурилися і поприносили на сцену кожен свої “інструменти”, і поклонялися їм (чи, можна сказати, ними поклонялися Богині). Мій лаптоп теж там був, може саме тому він все ще працює, хоч за законами фізики і маркетингу мав би вже давно відкинути копитця, чи що там в нього…

Рік тому в цей час ми купалися в індійському океані в Ганапатіпуле, їли руками сидячи на землі, Індія після дощів була зелена як Україна в квітні…

15 thoughts on “dashera

    1. ну-ну 🙂

      а взагалі, не так вже й далеко від оригіналу, бо…

      Рама народився в династії Сур’ї, тобто Сонця.
      Сіта – ну небо чи не небо, але як жіноче начало, як мінімум вода, принаймні колір той.
      Щодо літа і океану я пас (океан все-таки батько, а не мама). А роль Ганумана – контролювати і виправляти “его” і його діяльність, тобто саме що не є “я”.

      ну от, тепер до вечора буду мугикати “Рам Рам Рам Сіта Рам Рам Рам” – приспів одної офігєнно красивої пісні…

      ааа – хочу в Індію!!!

      Like

    1. подумалося

      цікаво би було зробити річний курс із студентами – один семестр читати Рамаяну, інший Софоклового Едіпа, і хай порівнюють…

      ех, стільки ідей всяких, а життя ж одне…

      Like

      1. Re: подумалося

        уявляєш, у мене уже досить багато планів на наступне життя наскладалось 🙂 в цьому точно не встигнеться, а думати про “ніколи” скучно…

        Like

        1. еге, от і я так… стільки всього офігєнно-цікавого можна би зробити. а може в наступному житті важливіші будуть речі, теж не буде часу :). єдине, чим себе тішу – може я вже це все в попередніх життях робила, і фонтазую так, за звичкою? 🙂

          Like

      2. Re: подумалося

        та де там одне… 😉 поки всі реінкарнації від’юзаєш, поки вічне повернення того самого… короче, думаю, в кінці всі ідеї виявляться реалізованими і тільки тоді можна буде полегшено зробити віддих у нірвану 🙂 у мене рамаяна (адаптована) була найулюбленішою книжкою в дитинстві…

        Like

        1. Re: подумалося

          добре вам, а я навіть адаптованої рамаяни ні разу не читала – це з того списку, які обов’язково треба прочитати, як тільки читання із розряду праці перейде в розряд задоволення…

          Like

          1. Re: подумалося

            я все намовляю одне українське видавництво перевидати цю дитячу рамаяну, а вони вагаються 😦

            Like

        2. p.s.

          зато в мене легенда про уленшпігеля (не адаптована) була одною з улюблених книжок дитинства 😀

          Like

Leave a Reply

